Utazásom ambícióját már fél évvel azelőtt, hogy Izlandra utaztam volna felébresztette bennem egy lengyel barátnőm portugáliai tanulmányaim során.Úgy döntöttem, mivel úgy is szűkösen állok az idővel egyetemi éveim befejezéséig, így kitaláltam, hogy szakmai gyakorlatomat egy nyár alatt elvégzem Izlandon. Tehát jelentkeztem az Erasmus  programmal egy hotelbe, ahol elvégeztem a szakmai gyakorlatot, de emellett fontos volt az is, hogy új helyzetben, valami ismeretlen helyen tegyem próbára magam. Kolléganőmmel, a cseh Misával szabadnapjainkat megpróbáltuk azonos napokra időzíteni és együtt utaztunk. A hotel Dél-Izlandon található, a láva föld kellős közepén, semmi nincs a közelben. Hátrányai azok, hogy olyan emberek akik önmagukban nem tudnak boldogulni és nagyobb biztonságban érzik magukat ha társasággal vannak, azoknak nem ajánlatos. Aki fél a gondolataival egyedül maradni, az kerülje az ilyen helyeket. Akit viszont elvarázsol egy napnyugta vagy akár egy magas hegy is és igenis önálló, az meg tud élni e vidéken. Úgy gondolom én valahol fél úton vagyok e két személyiség között, nem esek kétségbe, ha egyedül maradok, azonban pár hónap után szükséges egy kis nyüzsi. Előnye az volt, hogy étkezésre és szállásra nem kellett költenem nap mint nap, csak a plussz szükségesekre. 20 km-re lévő kis falu Kirkjubæjarklausturban vásároltunk ami szükséges volt, vagy szükségtelen. Hozzá kell tennem, a kis falunak van egy kis uszodája, amit szívesen látogattunk egy hamar befejezett  dolgos nap után.Mivel nem rendelkeztünk saját autóval, ezért kénytelenek voltunk stoppolni. Nem gondoltam volna, hogy ilyen könnyű lesz valaha a stoppolás… Egy nap alatt akár Izland ¾ részét be lehet utazni stoppal. Így indultunk el az egyik “secret hot spot”- ra is. Természetesen csodás zöldellő gigantikus hegyek kísérték végig utunkat, na meg a hirtelen kompenzáló végtelen buckás párnás lávaföldek. Stoppolásaink során csodálatos emberekkel találkoztunk a világ minden tájáról, hiszen Izlandra a világ minden tájáról jönnek csodát látni. Tehát ez a fürdőző hely, természetes meleg víz táplálta medence. Mellette egy kis öltözővel. Nincs más dolgod, csak ,hogy átváltsd a ruhád bikinire és gyorsan a meleg vízbe érj. Mivel nem éjszaka érkeztünk, ezért elég zsúfolt volt.(A túristalátványosságokat célszerűbb éjszaka megnézni- ne ijedj meg, nem lesz sötét, ha nyáron utazol ide. Szinte egész nyáron nem megy le a Nap.) Persze azért hagytunk magunknak elég sok időt felmelegedni a sötét vízben és nem zavartak az emberek. A hegyek, mik körbevesznek gyönyörű erezetesek a vízfolyások által, itt folyik jéghideg és az a forró víz is ami a kis medencét táplálja.2 óra után felkerekedtünk és újra stoppolni kezdtünk. Fel is vett minket egy izlandi páros, akik szintén a fürdőből jöttek ki. El is tudtak vinni egy darabon, ahol kipattantunk. Szinte fel sem raktuk a kezünket és egy izlandi bácsi felvett minket. Úticélunk a Geysir volt. Még aznap odaértünk, felvertük sátrunkat a kempingben, s mentünk megnézni a Geysireket. Nyáron nem ment le a nap, így az este is csak szürkület volt. Nem voltak sokan, hisz éjszaka volt,de minket ez nem zavart. Valóban hihetetlen a kisebb strokkúrok, geysirek kitörése, azonba az igazi geysir “a nagy Geysir” nem igazán lövel már ki, sokan nem tudják…Másnap tovább folytattuk utunkat egy amerikai család vett elsőnek fel, akiktől egy benzinkútnál búcsúztunk. Meg kell, hogy említsem Izlandon a  benzinkutak nagyon jól felszereltek, kissé amerikai beütésük van, hiszen minden megtalálható bennük, kis kávézó, fagylalt csoki és cukorkaszórással, fánkok, képeslapok, reggeli-ebéd-vacsora lehetőséggel. Ezek a benzinkutak még nem tartoznak bele a nagyon drága kategóriába, bátran ehetünk egy ham & eggs-et. Energiával feltöltve tovább stoppoltunk és most tényleg valami titkos fürdőt kerestünk. Egy földúton kell begyalogolni a helyhez, ami meglepően jól kiépített. Még belépőt is szednek és italbár is működik a fürdőnél, így sört szürcsölgetve melegedtünk a vízben. Mivel rengeteg féle ember fordul meg Izlandon, itt egy kanadai anyukával és kislányával beszélgettünk el közben. Ennek a fürdőnek az a  különlegessége, hogy a medence természetes és körülötte pedig mini geysirek fújják ki gőzüket, rövid időközönként pedig kilövel.Itt igazán izlandiasan éreztük magunkat. Mindig figyelmeztetnünk kellett egymást, hogy igen, ez továbbra is a Föld nevű bolygó egy része és mi részesei vagyunk…